سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله پلی اتیلن_تولید لوله پلی اتیلن

 

فرآیند تولید لوله های پلی اتیلن به روش اکستروژن می باشد که مواد اولیه به صورت گرانول به داخل دستگاه اکسترودر وارد شده و در اثر حرارت ذوب می‌شود سپس مواد ذوب شده به وسیله ماردون (میله مارپیچ) به جلو رانده می شود و پس از خروج از اکسترودر وارد قالب می شود  

 مواد پخته شده پس از خروج از سر قالب، از کالیبراتور عبور نموده و در تانک وکیوم با اعمال فشار مناسب شکل داده می شوند سطح لوله به محض خروج از کالیبراتور به وسیله لایه هایی از جریان آب سرد خنک می گردد.

حرارت بالای مذاب پلی اتیلن بعد از خروج از قالب بتدریج در تانک وکیوم و پس از آن در تانک های خنک کننده با استفاده از آب سرد کاهش می یابد.

لوله پلی اتیلن تولید شده به وسیله دستگاه کشنده به تدریج از درون تانک های خلاء و خنک کننده کشیده شده و به وسیله دستگاه مارک زن، مشخصات فنی، تاریخ تولید، علامت استاندارد و نشان اختصاری نام شرکت پایپ ایران بر روی آن ثبت می گردد و سپس به وسیله دستگاه برش در متراژهای مختلف و معین بریده می‌ شوند.

کلیه مراحل تولید توسط دستگاه ‌های کاملا اتوماتیک کنترل و مانیتور می شود که کیفیت محصول نهایی قابل قبول و در حد نام شرکت و استاندادر ها باشد.

روش تولید لوله پلی اتیلن بالا بسیار کوتاه و مختصر بود و از نحوه عملکرد تجهیزات و ماشین آلات خط تولید در حین تولید لوله پلی اتیلن سخنی به میان نیامد و روش تولید شرح داده شده روش تولید لوله پلی اتیلن تک جداره بوده و تمامی سایز های لوله پلی اتیلن تک جداره را به همین روش تولید می ‌کنند و تنها در ابعاد و مدل دستگاه ‌ها تفاوت است و در کل لوله پلی اتیلن به صورت اکستروژن تولید می شود. لوله ‌های پلی اتیلن تا سایز 110 میلیمتر را می ‌توان به صورت کلاف تولید کرد و این موضوع در تفاوتی در کلیت روش تولید ایجاد نمی کند و تنها در انتهای خط تولید دستگاه وایندر که وظیفه کلاف نمودن لوله پلی اتیلن را دارد جای میز تیلتینگ قرار می گیرد.

روش تولید در لوله‌ های پلی اتیلن با سایز ریز نیز همانند لوله‌ های پلی اتیلن بسیار بزرگ و قطور است و تفاوت در نجوه خنک کاری لوله بعد از وکیوم تانک است.

لوله ‌پلی اتیلن های سایز کوچک به صورت غرقآبی داخل کولینگ تانک (تانک خنک کننده) میشوند و خنک کاری انجام می شود و لوله‌ های پلی اتیلن بعد از سایز 90 میلیمتر داخل کولینگ تانک افشانه‌ های زیادی قرار دارد که آب خنک را به بدنه خارجی لوله پلی اتیلن اسپری می کند و این روند در داخل 4 یا 5 تانک خنک کننده ادامه دارد تا لوله پلی اتیلن درحین تولید به دستگاه‌ های کشنده و مارک‍‌زن برسد.

روش تولید لوله پلی اتیلن ساده به نظر میرسد اما اگر یکی از تجهیزات به هر دلیل به درستی کار نکند و یا حتی دمای آب یک درجه از محدوده استاندارد خارج شود فرآیند تولید با مشکل مواجه می ‌شود.

روش تولید لوله پلی اتیلن دوجداره نیز به صورت اکستروژن است اما به دلیل ماهیت دوجداره بودن و کنگره ‌ای بودن لایه خارجی وکیوم تانک و مدل غالب گیری لایه خارجی تفاوت های کلی دارد. 

لوله پلی اتیلن

مزایای لوله پلی اتیلن:

·        لوله مواد پلی اتیلن با کارایی بالا ساخته می شود و در برابر فشار، تنش، ضربه و خوردگی مقاوم است.

·        دیواره داخلی لوله صاف بوده و به راحتی نصب می شود.

·        برای کابل های چندگانه که در همان لوله بزرگ جدا شده اند برای نفوذ و طبقه بندی لوله مناسب است.

·   لوله های فرعی به صورت سیم پیچ عرضه می شوند و دارای بخش های طولانی، اتصالات اندکی هستند و نصب آن ها نیز آسان است.

·   زیر لوله را می توان به رنگ های قرمز، سبز، زرد، سفید، آبی و سایر رنگ ها، زیبا و سخاوتمندانه ساخت، که می تواند نیازهای متنوع استفاده را به طور کامل برطرف کند.

·        ظاهر سطح داخلی و خارجی پیچ ، بدون ناهموار ، بدون نقص مشابه.

·   در مدت زمان 30 ثانیه از تست فشار، بار 750N  بود (نوع تنش متوسط)، 1 دقیقه دوام داشت و سرعت تغییر قطر کمتر از 25? بود.

·        مقاومت در برابر ولتاژ 2000 ولت برای 15 دقیقه بدون خرابی.

·   این لوله می تواند بین 90 تا 180 درجه خم شود و با بازرسی بصری هیچ نقص ساختاری آشکاری پیدا نشده است.

مشخصات لوله پلی اتیلن:

·        مقاوم در برابر درجه حرارت بالا:

لولهپلی اتیلنمی تواند شکل و شدت را در دمای 80 درجه نگه دارد.

·        عایق الکتریکی عالی:

لوله پلی اتیلن می تواند در برابر ولتاژ 30kv  مقاومت کند و اطمینان از داشتن یک سیستم ایمن.

·        مقاومت در برابر فشار:

لوله پلی اتیلن سفتی حلقه می تواند به 10kpa  برسد.

·        بازدارنده شعله:

لوله پلی اتیلن در هنگام خاموش شدن آتش خود خاموش می شود.

·        عمر طولانی:

عمر خدمات لوله پلی اتیلن می تواند تا 50 سال باشد. همچنین دارای ظاهر جذاب و طراحی حرفه ای می باشد.

·        وزن سبک:

وزن سبک و اجزای حجم کم، که برای نصب و حمل و نقل آسان است باعث شده تا لوله پلی اتیلن در اکثر پروژه ها مورد استفاده قرار گیرد.

·        سالم و غیر سمی:

محصول متعلق به مصالح ساختمانی محافظ سبز محیطی است. می توان از آن در سیستم لوله کشی آب خالص و آب آشامیدنی استفاده کرد.

کارخانه تولید لوله پلی اتیلن پایپ ایران:

کارخانه لوله پلی اتیلن پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید لوله پلی اتیلن با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین لوله های پلی اتیلن را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نو آوری روزافزون می باشیم.

کارشناسان فروش لوله پلی اتیلن پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید لوله پلی اتیلن برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید لوله پلی اتیلن و استعلام قیمت لوله پلی اتیلن با ما تماس حاصل فرمایید.

کارخانه لوله پلی اتیلن پایپ ایران، با کیفیت ترین لوله های پلی اتیلن را متناسب با نوع نیاز شما مشتریان عزیز تولید و ارائه می نماید.

هدف ما در آینده افزایش صادرات و گسترش استفاده از مواد پلیمری با ساختن برند پایپ ایران به یک برند معتبر در بازار داخلی و بین المللی و افزایش سهم بازار آن است.

لوله پلی اتیلن