سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله پلی اتیلن آبرسانی

 

PE   (پلی اتیلن) ماده ترموپلاستیک است که از پلیمریزاسیون اتیلن تولید می شود. لوله پلی اتیلن با اکستروژن در اندازه های مختلف تولید می شود. پلی اتیلن در کویل های نورد به طول های مختلف با طول های مستقیم در دسترس است. این لوله ترموپلاستیک ساخته شده از مواد است که می تواند ذوب و اصلاح شود. لوله پلی اتیلن انعطاف پذیر و با دوام است. از مقاومت در برابر ترک، در برابر استرس و در برابر مواد شیمیایی و محیطی برجسته برخوردار است. مزایای برجسته فیزیکی و عملکرد لوله پلی اتیلن، آن را به گزینه ای مناسب برای سیستم های لوله کشی شما تبدیل می کند.

لوله پلی اتیلن با توجه به زیرساخت های موجود، مانند آهنی، چدنی، بتن یا PVC ، به نظر می رسد محصولی جدید است. در واقعیت، بیش از 50 سال است که با موفقیت در طیف گسترده ای از برنامه های لوله کشی استفاده شده است.

لوله پلی اتیلن

خصوصیات برجسته لوله پلی اتیلن :

·        تولید لوله پلی اتیلن نسبت به لوله های غیر پلاستیکی انرژی کمتری دارد.

·        لوله پلی اتیلن برای آب و فاضلاب با عملکرد عالی و امید به زندگی طولانی ساخته می شود.

·        در برابر خوردگی و آب و هوا بسیار مقاوم است و حداقل 50 سال به طول می انجامد.

·        لوله پلی اتیلن سبک وزن است و اغلب برای حمل و نقل نسبت به لوله های فلزی مقرون به صرفه است.

·   انعطاف پذیریلوله پلی اتیلن، همراه با استفاده از همجوشی گرما برای اتصال به لوله، به این معنی است که اتصالات کمتری نیاز است.

·   در محل نصب بدون ضخامت، خصوصیات بدنی لولهپلی اتیلنبه شما امکان می دهد از یک لوله کوچک تر استفاده کنید و در نتیجه باعث اختلال در زمین کمتر از هنگام نصب سایر محصولات قابل ساختگی می شود.

·        لولهپلی اتیلن با همجوشی گرما اتصالات بدون نشت را فراهم می کند.

·   لوله پلی اتیلن سطح تولید سموم خطرناک بالقوه را در طول تولید، در طول همجوشی یا داخل زمین یا آب در هنگام استفاده از هوا منتشر نمی کند.

·        لوله پلی اتیلن را می توان در برنامه های لوله کشی بدون فشار بازیافت کرد.

لوله های فشار آب با فشار بالا پلی اتیلن با کارایی بالا در صنعت برای سیستم های انتقال شهری و فاضلاب، زهکشی، معدن، آبیاری و بازپس گیری مناسب برای سیستم های انتقال شهری و صنعتی مناسب است. لوله پلی اتیلن می تواند در تأمین آب و زهکشی آب مورد استفاده قرار گیرد.

انواع لوله پلی اتیلن در شبکه آبرسانی :

هنگامی که صحبت از شبکه های آبرسانی به میان می آید، دو شاخه اصلی باید مورد بررسی قرار گیرد.

·        سیستم های آبرسانی و آبیاری کشاورزی

·        شبکه های آبرسانی شهری و روستایی

شبکه های آبرسانی شهری و روستایی نیز شامل دو بخش است.

 1-شبکه های انتقال آب 2-شبکه های انتقال فاضلاب به سمت تصفیه خانه

بدیهی است که هر کدام از شبکه های نامبرده در فوق، به تأسیسات مقاوم و کارآمد نیاز دارند. لوله ها و اتصالات، اجزای اصلی شبکه های آبرسانی هستند. لوله های آبرسانی به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند؛ این لوله ها از جنس های مختلفی ساخته شده اند و هر کدام برای کاربرد ویژه ای در خطوط لوله استفاده می شوند.

لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن، پرمصرف ترین لوله های صنعت آب و فاضلاب :

در زمان های قدیم از لوله های بتنی، سیمانی و فلزی برای نصب در شبکه آبرسانی استفاده می شد. این لوله ها معایب زیادی داشتند؛ به مرور زمان دچار خوردگی و تخریب می شدند و رسوب های زیادی در دیواره های آن ها ایجاد می شد. برای رفع این مشکل بزرگ، لوله های پلی اتیلنی طراحی و تولید شدند.

خواص بسیار عالی انواع لوله پلی اتیلن موجب شد استفاده از این لوله ها هر روز بیش از پیش در صنعت آبرسانی گسترش یابد، به طوری که امروزه محبوب ترین لوله ها برای نصب در خطوط آب و فاضلاب به شمار می روند.

لوله پلی اتیلن آبرسانی به دو نوع اصلی تک جداره و دوجداره دسته بندی می شوند. هر کدام از این لوله ها در ابعاد و سایزهای مختلف در بازار وجود دارند و بنابر نوع کاربرد، می توان از آن ها استفاده نمود.

لوله پلی اتیلن تک جداره با قطرهای کم و متوسط، در شبکه های آبرسانی خانگی، کشاورزی و سیستم های گلخانه ای مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های پلی اتیلن تک جداره با قطرهای بزرگ، بیشتر در پروژه های جمع آوری روانابهای سطحی و آبیاری زمین های وسیع کشاورزی به کار می روند.

از لوله پلی اتیلن دوجداره آبرسانی برای نصب در شبکه های انتقال آب شهری و روستایی استفاده می شود این نوع از لوله پلی اتیلن دارای ویژگی های منحصر به فرد برای نصب به روش دفنی هستند.

لوله پلی اتیلن استاندارد با رتبه A مقاومت بالایی در برابر عوامل مخرب محیطی نظیر مواد شیمیایی، تنش، کشش، دمای زیاد، اشعه ماورای بنفش، ترک خوردگی و … دارند. این لوله ها از مواد پلی اتیلن مرغوب با گرید تجاری PE80 و PE100 ساخته می شوند که استحکام آن ها را افزایش می دهد.

مصرف بهینه آب با لوله‌ های پلی اتیلنی، صرفه جویی بیش از 40 درصدی در مصرف آب با استفاده از انواع لوله و نوار‌های آبیاری قطره‌ای و غیره را به ارمغان می آورد.

کاربرد لوله پلی اتیلن :

لوله آب و فاضلاب پلی اتیلن با چگالی بالا در قطر 1/2 اینچ تا 48 اینچ در دسترس است. خصوصیات بدنی این محصول باعث می شود تا در سنگرهای باز، حفاری جهت افقی، لوله های پشت سر هم و لایه های لغزش کاربرد داشته باشد. این می تواند با استفاده از نوار رنگی برای شناسایی کاربرد، مانند نوار آبی برای آب آشامیدنی، یک نوار زرد برای مصارف بنزین و یک نوار قرمز برای کاربرد های معدن تولید شود.

لوله پلی اتیلن